31 oktober 2015

29/10 Bomrunda efter Vätterharr

Jajemen det blev det. Oftast läggs det fram hur bra fisketurer är och vilka gigantiska fiskar som fångas. Men verkligheten är inte så, och i varje fall inte för mig. Men det gör inte så mycket. Det finns alltid saker man kan ta med sig hem, något att förbättra, "tänk om jag hade gjort så istället", valt andra flugor, bytt ställe lite oftare etc etc. Sen får man ju inte glömma naturupplevelsen. På den 1,5h jag var ute så såg jag i alla fall ett trettiotal vak. De flesta vet jag var Harr. Sen ett och annat vak var svårt att sia om. En tre vak kunde jag kasta på, men tyvärr hände inget. Fisken kanske blev skrämd, eller tyckte de inte om flugvalet, eller var jag för kass flugfiskare. Ja frågorna kan alltid göras många. En finfin fiskestund blev det i alla fall.


Intressanta moln

Undrar vad den regnbågsfärgade delen vid ena molnet är för fenomen

Blank yta... någonstans där ute simmar ni



Nu har jag införskaffat mig en flytring, så nu kan jag inte längre skylla på att jag inte når att kasta på vaken. Hmm undrar vad jag ska hitta på för ursäkt om jag inte lyckas få Harr framöver?
Sen måste här nämnas om familjens kära systemkamera som fick vatten över sig vid en av de senaste turerna. Den fungerar inte riktigt som den ska. "Err 70" är det som visas på displayen. Jag ska grotta ner mig än mer i google och se om det går att lösa på ett billigt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar