3 maj 2015

Premiär vid klubbvattnet

Lysegöl - Virserum

Det sista jag gjorde innan jag skulle sova natten innan fisketuren, var att kolla vädret. Det skulle vara uppehåll fram till kl 13.00. När klockan ringde 05.30 och jag tittar ut så är det allt annat än uppehåll. Snabbt ihop med utrustningen och iväg i bilen. Min vana trogen så satt jag på en svart/röd streamer inför första kastet. En halvtimme senare högg en regnbåge, som efter lite drillande kunde landas. Vikt 2kg. Regnet fortsatte och fortsatte. Jag fick ta en paus för att gå och värma mig vid elden och passa på att snacka lite skit med de andra fiskarna. Efter tre huttrande timmar vid sjön så gav jag upp. Resultatet, 1 hugg och krokad fisk. Trots vädret, och de få timmarna vid sjön så är känslan god.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar