12 januari 2016

Januari med diverse fiskefix och flugbindning

Flugbindning

Just nu är det tillfälle att binda upp lite olika varianter till 2016 års vapenarsenal. Några "Dorris"(E-12variant), Blue dun, Gröna faran, björkmask och ...


Philadelphia Flyers collection! Det började som en kul grej att göra flugor innehållande mitt lags färger. Med det sagt så kan i stort sett alla flugor bli Philadelphia Flyersvarianter om de innehåller orange, vit och svart. För att nämna några på bilden: BiVisible, Myra och några dagsländevarianter. Som sagt, mest på skoj. Men visst kommer jag att använda dem. "de lär ju alltid funka i ***ån" - Johan Olofsson


På försommaren fick jag hem ett par flugor från flugor.se. Dessa hade namnet "Pastorn". De fungerade galant. Men tyvärr blev jag av med båda exemplaren. "Pastorn" föll i glömska fram till nu. Då jag snubblade över Sveneric Loodhs sedge aka "Pastorn". Givetvis måste jag binda upp ett gäng av dessa, med det fantastiska och för mig passande namnet. Sen att den enligt Gunnar Westrin med flera är en förträfflig fluga är bara ett plus. 






Nya vadarskor m.m

Nya vadarpjuck inskaffade. Nu får vi se hur många fiskar och fiskare jag lär skrämma bort med den här färgen? Ett stort tack till Capricorn där jag även köpte ny fluglina och tafsmaterial. Riktigt bra på alla sätt!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar