15 juli 2015

Kalvsjön igen

Det blev ett återbesök till Kalvsjön


Kalvsjön har gett mig mersmak. Det kunde jag aldrig tro att jag skulle fastna så mycket för P&T-fiske. Jag som egentligen föredrar att dutta ut småflugor i bäckar. Men det som tilltalar mig med Kalvsjön eller Wexiös flugfiskeklubbs sjö är att fisken känns vild och skygg. De hugger inte på vad som, utan man behöver försöka läsa av vad som kläcker och studera vaken. 



Fisken tog på Blue dunimitation. Det som kläckte var antagligen små Baetis Rhodani. Lite senare tappade jag en regnbåge på torrt haröra. Fisken gick och vakade meter för meter. Till slut lyckades jag pricka in ett bra kast och fisken högg direkt. Tyvärr slet sig fisken. 


Besökare nummer 1000

1000 besökare på min blogg. Känns mindre angenämt när jag upptäcker att det är jag som är den tusende besökande. Aja, jag får vara glad att jag är trogen min egen blogg.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar